Min oas

Igår efter några intensiva timmar på jobbet tog jag min träningsväska och åkte till det ställe som blivit min oas den senaste månaden - Hagabadet Drottningtorget här i Göteborg ♥ I vanliga fall brukar jag ha svårt att släpa mig iväg till gymmet eftersom jag tycker att det ofta är så himla tråkig miljö, en massa trängsel som jag är lite allergisk mot och det slutar med att jag bara känner mig stressad av att ta mig dit. 
 
 
Jag har ändå en historik med ganska mycket träning bakom mig - jag har tränat löpning och sprungit en halvmara, tagit danslektioner flera gånger i veckan, styrketränat och annat. Jag har dock svårt att motivera mig att träna om jag inte tycker att det är roligt så det senaste året har det blivit väldigt glest mellan tillfällena. Eftersom jag älskar vardagslyx och härliga miljöer och på senaste tiden även blivit lite mer intresserad av yoga och mindfulness öppnade Hagabadets nya yogastudio och spa vid precis rätt tillfälle. Jag hoppade på en provmånad och blev SÅ hooked! Jag känner hur min puls går ner direkt så fort jag går in på Hagabadet, jag går ner i varv och känner att jag bara tankar energi och glädje i den otroligt lyxiga och mysiga miljön. Att spa ingår i medlemsskapet är en bonus som är otroligt härlig! Självklart är det rätt dyrt med medlemsskap men jag känner att det är värt det eftersom jag faktiskt går dit, till skillnad från något annat träningsställe ♥
 
 
Hittills har testat 3 olika typer av yoga - Jivamukti,Yoga Grund och Yin Yoga och igår, när jag körde Jivamukti blev jag verkligen fast! Väldigt fysiskt utmanande även om jag definitivt har massor kvar att lära om de olika positionerna (asanas) för att jag ska kunna säga att jag är bra på det. Nu planerar jag att gå på det här yogapasset en gång i veckan och varva med grundyoga för att slipa på tekniken. Förutom det kommer jag att komplettera med lite styrketräning och även pw:s eftersom jag älskar att vara ute i naturen.
 
Om ni är i Göteborg eller bor här måste ni definitivt göra ett besök på Hagabadet! OBS: Detta är inget sponsrat inlägg, jag är bara helt kär i stället! ♥
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: