Weekend i Stockholm

Vilken underbar mini-weekend vi hade i Stockholm! Vi har ätit så att det känns som att vi inte behöver äta på 1 månad, druckit gott vin och gått totalt 28 000 steg på våra två dagar i huvudstaden. Jag älskar verkligen att unna mig sådana här små get-aways, det känns som att helgen blir jättelång - man får så mycket nya intryck och upplevelser vilket jag mår såå bra av.
 
Jag och min sambo satte oss på tåget vid lunchtid i torsdags, efter att ha jobbat halvdag i maxfart. Vid halv tre var vi framme i Stockholm, tog en promenad till hotellet på Norrmalm och checkade in. Efter varsin dusch och lite vila satte vi oss i hotellbaren och drack vin. Sedan väntade en fantastiskt god libanesisk middag på restaurang Underbar. Vi delade på en meny med 16 rätter med bland annat halloumi, falafel, hummus, köttfärspiroger, oststicks, lammgryta, starka korvar och kryddig, stekt blomkål. Är ni i Stockholm får ni INTE missa att äta där! 
 
 Vårt härliga hotellrum på Birger Jarl på Norrmalm
 
Vi åkte vidare till Globen där vi skulle se Imagine Dragons. Eftersom jag egentligen är mer r&b-tjej hade jag inga egentliga förväntningar på konserten, mest att det var mysigt att göra tillsammans med min kille. Men jag blev positivt överraskad för konserten var riktigt bra. Vilket energiknippe sångaren är! Massa bra låtar som man kände igen, snygga effekter och en jäkligt duktig grupp. 
 
På fredagen promenerade vi iväg till ett brunchställe i närheten av hotellet som blev höjdpunkten på hela resan. På STHLM Brunch Club i Vasastan åt vi VÄRLDENS godaste amerikanska brunch! Kolla bara på bilden så förstår ni ♥ Vi fick i oss Mimosas, en chokladshake, pommes med vitlölksmajo, amerikanska pannkakor med bärkompott & grädde och latte. SÅ gott!
 
 
 
Eftersom jag läst att Kungsträdgården tajmat vårt besök med nyutslagna körsbärsträd gick (rullade) vi självklart dit efter brunchen, njöt av den vackra miljön där och satte oss sedan i solen vid vattnet en stund och bara hade det mysigt. Efter det blev det shopping och till slut mer mat på en italiensk restaurang innan vi åkte hem vid åttatiden. Trötta i fötterna och huvudet samt med träningsvärk i vaderna men med SÅ mycket lycka i bagaget. Tänk att en weekendtripp kan göra så mycket för välbefinnandet!

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: