Vår semester på Öland

Hej alla!
 
Som ni säkert märkt har jag tagit lite semester från bloggen och det beror helt enkelt på att jag haft semester och lämnade datorn hemma. Jag har däremot varit väldigt aktiv på Instagram, både med bilder och Stories, så följer du mig inte där än så gör gärna det här!
 
Jag är nu inne på min sista semesterdag och börjar jobba på måndag igen men jag är SÅ tacksam över de härliga 3 veckor som jag haft. Jag tänkte mig min semester som lugn med tid för sol, bad, läsning, återhämtning och kvalitetstid med min pojkvän och det är precis det jag haft. Vi har varit både på Öland, i Skåne, i Köpenhamn och hemma - jag tänkte att jag delar upp blogginläggen och spammar er de närmsta dagarna med bilder & text från de olika ställena. Vi börjar med Öland!
 
  
 
Åh, vad Öland var underbart och åh, vad jag längtar tillbaka redan! Vi hyrde en liten strandstuga i en ort på västra sidan av Öland som hette Sandvik - en lugn liten ort med klapperstensstrand 70 meter från stugan och utsikt över en småbåtshamn och en liten hamnkrog. Helt u n d e r b a r t! 
 
 
 
 Dagarna på Öland var ganska snarlika - vi sov ut och åt sedan en good semesterfrukost på den lilla altanen utanför huset, packade ihop våra grejer och tog bilen på utflykt till något mysigt ställe (Borgholm, Böda, körde kustvägen vid Byxelkrok), badade, solade, läste och pratade. Kvällarna spenderades återigen på altanen, där vi grillade, löste korsord, drack vin och pratade lite vin. SÅ otroligt mysigt!
 
  
 
 
 
Det som var det absolut bästa med Öland var utan tvekan att vi fick så mycket tid tillsammans, något som det känns som att man får för lite av i vardagen.
 
Nummer två på listan var närheten till naturen! Jag älskade att bara kunna ta med sig frukosten eller middagen ut på altanen och se ut över vattnet medan vi åt. Att kunna titta på solnedgången med ett glas vin i handen och njuta av den fantastiska sommaren vi har haft här i Sverige, det har varit magiskt! Jag kände mig verkligen utvilad när vi lämnade stugan i Sandvik, jätteskönt! 
 


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja visst är det härligt på Öland! Sandvik är inte så långt ifrån vårt semesterhus. Det är så fint där! Jag är också dålig på instagram o storys är hellre på bloggen. <3 Pernilla

Svar: Otroligt fint verkligen! Jag blev verkligen kär i ön, så vi kommer med all säkerhet att tillbringa fler somrar där <3
Veronica

2018-08-05 @ 19:38:26
URL: http://inredningochguldkanter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: